Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy dotyczące zwłaszcza organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków.
Interesanci mają prawo uzyskiwać informację w formie pisemnej, ustnej lub telegraficznej.
Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w kodeksie postępowania administracyjnego i przepisach szczególnych.
Pracownicy Starostwa obsługujący interesantów zobowiązani są do:
Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków
Starosta lub wyznaczony przez niego pracownik przyjmuje w sprawach skarg, wniosków i petycji w każdy czwartek w godzinach od 15:00 do 16:30.
Wicestarosta, Sekretarz, Skarbnik i naczelnicy przyjmują interesantów we wszystkich sprawach, w tym skarg, wniosków i petycji od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Starostwa.
Centralny rejestr skarg, wniosków i petycji wpływających do Starostwa prowadzi Wydział Rady, Zarządu i Rozwoju Powiatu pok.108.
Osoby niemówiące i niesłyszące mogą bezpłatnie skorzystać z usług tłumacza języka migowego. Chęć skorzystania z usług tłumacza należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Tczewie, co najmniej na 3 dni robocze z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Szczególne warunki załatwiania spraw w czasie epidemii koronawirusa SARS-CoV-2
W związku z wdrożeniem działań zapobiegawczych w celu ograniczenia ryzyka związanego z narażeniem pracowników Starostwa Powiatowego w Tczewie na SARS-CoV-2, w budynku Starostwa od dnia 11 czerwca 2021 r. obowiązują następujące zasady:
Obsługa klientów Starostwa Powiatowego w Tczewie:
3. Obsługa klientów odbywa się:
a) po uprzednim umówieniu na wyznaczoną godzinę,
b) bez wcześniejszego umówienia, ale w uzgodnieniu z pracownikiem merytorycznym telefonicznie lub za pośrednictwem pracownika Starostwa,
c) bez wcześniejszego umówienia w celu złożenia dokumentów w Biurze Podawczym,
d) pracownik Starostwa kieruje klientów do właściwego pomieszczenia biurowego, do którego byli umówieni;
e) przy jednym stanowisku pracy może przebywać nie więcej niż jedna osoba, z wyjątkiem Biura Paszportów.
4. Klienci samodzielnie przemieszczają się w budynku Starostwa do odpowiedniego pomieszczenia biurowego i wyjścia z budynku.
W związku powyższym prosimy, aby do urzędu przychodziły tylko osoby załatwiające swoje sprawy bez osób towarzyszących.
Jednocześnie przypominamy o możliwości korzystania z alternatywnych form komunikacji telefonicznie, e-mail oraz e-PUAP.
Wykaz numerów telefonów do Komórek Organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Tczewie znajduje się w zakładnce: Dane teleadresowe oraz w rejestrze Komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk.