Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Poniedziałek, 17 czerwca 2024
Imieniny: Albert, Laura, Adolf
pochmurno
13°C

Załatwianie spraw w urzędzie

Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy dotyczące zwłaszcza organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków.
Interesanci mają prawo uzyskiwać informację w formie pisemnej, ustnej lub telegraficznej.
Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w kodeksie postępowania administracyjnego i przepisach szczególnych.
Pracownicy Starostwa obsługujący interesantów zobowiązani są do:

  • udzielenia informacji niezbędnych przy załatwieniu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów, rozstrzygnięcia sprawy w miarę możliwości niezwłocznie; 
  • informowania zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy;
  • powiadomienia o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności;
  • informowania o środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć.

Przyjmowanie  obywateli w  sprawach  skarg  i  wniosków 

Starosta lub wyznaczony przez niego pracownik przyjmuje w sprawach skarg, wniosków i petycji w każdy czwartek w godzinach od 15:00 do 16:30. 

Wicestarosta, Sekretarz, Skarbnik i naczelnicy przyjmują interesantów we wszystkich sprawach, w tym skarg, wniosków i petycji od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Starostwa.

Centralny rejestr skarg, wniosków i petycji wpływających do Starostwa prowadzi Wydział Rady, Zarządu i Rozwoju Powiatu pok.108.

Osoby niemówiące i niesłyszące mogą bezpłatnie skorzystać z usług tłumacza języka migowego. Chęć skorzystania z usług tłumacza należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Tczewie, co najmniej na 3 dni robocze z wyłączeniem sytuacji nagłych.

 

Szczególne warunki załatwiania spraw w czasie epidemii koronawirusa SARS-CoV-2  

W związku z wdrożeniem działań zapobiegawczych w celu ograniczenia ryzyka związanego z narażeniem pracowników Starostwa Powiatowego w Tczewie na SARS-CoV-2, w budynku Starostwa od dnia 11 czerwca 2021 r. obowiązują następujące zasady:

Obsługa klientów Starostwa Powiatowego w Tczewie:

  1. Klienci wchodzą i wychodzą z budynku Starostwa wejściem oznaczonym literą „A”;
  2. Klienci, po wejściu do budynku:
  • mają obowiązek zakrywania ust i nosa przy pomocy środków ochrony osobistej za pomocą masek,
  • dezynfekują ręce lub posiadają rękawice ochronne,
  • informują wyznaczonego pracownika Starostwa o komórce organizacyjnej, do której byli umówieni lub o przedmiocie i konieczności załatwienia sprawy, w przypadku kiedy nie byli umówieni,

3. Obsługa klientów odbywa się:

a)        po uprzednim umówieniu na wyznaczoną godzinę,

b)        bez wcześniejszego umówienia, ale w uzgodnieniu z pracownikiem merytorycznym telefonicznie lub za pośrednictwem pracownika Starostwa,

c)        bez wcześniejszego umówienia w celu złożenia dokumentów w Biurze Podawczym,

d)       pracownik Starostwa kieruje klientów do właściwego pomieszczenia biurowego, do którego byli umówieni;

e)        przy jednym stanowisku pracy może przebywać nie więcej niż jedna osoba, z wyjątkiem Biura Paszportów.

4. Klienci samodzielnie przemieszczają się w budynku Starostwa do odpowiedniego pomieszczenia biurowego i wyjścia z budynku.

 

W związku powyższym prosimy, aby do urzędu przychodziły tylko osoby załatwiające swoje sprawy bez osób towarzyszących.

Jednocześnie przypominamy o możliwości korzystania z alternatywnych form komunikacji telefonicznie, e-mail oraz e-PUAP.

Wykaz numerów telefonów do Komórek Organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Tczewie znajduje się w zakładnce: Dane teleadresowe oraz w rejestrze Komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk

Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.